Friday, May 8, 2009

dial0g akuu engkauu

bila akuu kauu berdial0g..semuanya menjadi p0yo.hoho
^-^

akuu : apa yang buat kauu terpikat dekat NUR?huhu

haziq : Segala-galanya. Kalau kita sukakan seseorang tu, tak perlu tanya mengapa kita sukakan dia. Cukup dengan gerak hati kauu sendiri yang mengatakan kauu suka pada kat dia. Tak kisahlah dia tu baik ker, cantik ke, sopan santun ke... Yang penting hati dah suka. Tepuk dada tanya seleralah kawan..
akuu : owww... haziq : kauu suke siapa sekarang?

akuu : xde sape.

haziq : PENIPU!!

akuu : hahaha...tak nak bagitau kauu..

haziq : tak nak bagitahu tak pe. tak paksa.haha

akuu : kenapa pasangan bercinta selalu sebut diri 'saya' 'awak'?

haziq : huh? entah la.. kenapa?

akuu : bila kita bercakap dengan kawan baik kita selalunya kita gunakan kata ganti nama 'aku' 'engkau' kan?
Jadi, kenapa dengan kekasih sendiri yang mana sepatutnya menjadi teman yang paling akrab, yang akan hidup bersama, kita bahasakan diri kita 'saya' 'awak'? Bukan ke itu menjarakkan lagi keselesaan hendak berbual dalam hubungan?

haziq : it's kind of traditional, kan? Mungkin 'aku' 'engkau' bunyinya tak sopan, kasar..

akuu : akuu guna 'aku' dengan 'kau', kauu rasa tak sopan dan kasar ke? Akuu rasa lebih rapat dengan orang yang akuu gunakan ganti nama 'aku' 'engkau'. Akuu rasa lebih mudah untuk bercerita masalah, untuk berborak. Don't u think so?

haziq : akuu pun rasa macam tu. Tapi mungkin menggunakan 'saya' dan 'awak', 'aku' dan 'engkau' menyedarkan orang yang berada di depan kita tu kawan atau kekasih. erti kata lain membezakan persahabatan dan percintaan.Tapi, kalau akuu guna ganti nama 'saya' 'awak' dengan kauu dan NUR bersama, mungkin akuu akan keliru yang mana satu kawan dan yang mana satu bini akuu. bhahaha...
akuu : CEH!

kauu kawan aku x? :)
mestila kawan. :P

YANG TERSIMPUL
akuu ngan haziq adalah teman. teman tapi mesra. mesra tak semestinya tanda sy0k. paham semua? bagus.haha HAZIQ, KAUU temanKUU DUNIA AKHIRAT. SAYANG KAUU selama 8 thn kita berkawan. lepas ni tak nak sayang kauu dah.haha :DD




10 comments:

Nadhirah Zamrose said...

apahal ini ;)

otaku jaNn said...

hehee..
ade yg xkne erk?
:P

hanilopiplopz said...

hi.. ni msti brlaku konflik dn hehe.. entry berbaur menjage hati nihh.. huhuhu

otaku jaNn said...

hani..shhhh...
ckp slow2...
haha :P

~Atiqah.Ismail~ said...

:P singgah ye;
teruskan memb'blog'.hehe
nice blog bebeh.

otaku jaNn said...

singgah ler.. :)
anda juga..huhu
trimas~
^-^

artistiksyurgaloka said...

kalau dgn ayah aku,kau agk kalau ckp aku engkau ngn die rase rapat x dgn aku?
hahaha.
;p

tp kan,bile kite getting close dgn org yg kite suke,mmg aku terkeluar sy,awk tu.xpon i,u.
xpon syg,ayg.
xpon papa,mama.(wtf??!)
hahahaa.
ape2 pon ikot keselesaan kan?
manusia.kadang2 mawu jgk bermanje n mengade2.cam aku la jgk.
heheheheheehhee.
woot woot.
;p
jannn.sy sayang awak.
:D

otaku jaNn said...

hahah..
xpsl2 kne penampor prcuma kung.
heee...ia mmg xsopan klu br'aku' engkau ngan parent kita.
huhu

yup..ikot keselesaan~
slagi xde sape yg trase.
lalala

mazidah sygg.i lap u...
haha
:D

Anonymous said...

hahaha~ ngokngek la awk sya.. 'awk'? owh..! mcm mne plak ngan patik dan tuan hamba.. bunyik cam keciwaaa je jan.. k kne haziq nih.. wat2 xphm plak..isk



-najwa-

otaku jaNn said...

hehee..tu la psl.
pape pn aku ngan haziq masih berkawan smpai skunk.
huhu
:)