Saturday, June 27, 2009

c.i.n.ta coklat - c.c

hari tu aku lepak ngan member sekolah aku dulu. lepas tu kawan ku yang sorang tu meluahkan isi hatinya pasal c.i.n.ta yang dialami sekarang..agak menarik perhatian ku cara dia mengambarkan c.i.n.t.a dia dengan coklat. aku suka coklat!haha :P

Coklat, ada dua jenis. Yang pertama, kita suka, kita beli dan kita makan. That means, sekalipun kita sayang nak makan coklat tu tapi kita tahu the purpose of buying it is to eat it. Itu perasaan yang aku nak. Perasaan menikmati apa yang kita dapat. We taste it. Kita habiskan coklat tu dan tak tinggalkan separuh. Kita tak share dengan orang lain. Kenapa? Sebab the chocolate is mine. Aku membelinya jadi akulah pemiliknya." Rasyidah memandang pada aku dan Atiqah yang kini kerutan di dahi bertambah menjadi dua kali ganda.haha sengal sekejap. :P

Lepas tu dia sambung lagi, the other type is, the chocolate yang kita suka, kita beli, tapi sayang nak makan. Kita lihat bekasnya, tapi tak nak buka, tak nak usik sebab takut rosakkan isi dia. We tend to give it to other people, biar orang lain makan. Kita beli sebab ia cantik dan nampak sedap. That's the way my life is right now, dengan yusrizal. I love him but aku tak berniat nak memiliki dia. Kau orang faham sekarang?" tanya Rasyidah, memandang pada aku dan atiqah yang ternganga. Kami seperti memasukkan kata-kata Rasyidah tadi melalui mulut pula setelah telinga kami tidak benar-benar dapat menangkap kata-kata itu untuk diproses ke dalam otak.haha walaubagaimana pun aku dengan atiqah hanya tersenyum pada rasyidah dan mengangguk-gangguk kepala. Aku tak nak persoalkan ape dia cakap atau apa dia buat. FULLSTOP.

kita dianugerahkan dengan satu lidah dan dua telinga, supaya kita boleh mendengar dua kali ganda daripada kita bercakap.
tu yang cuba aku buat. *kadang-kadang kita tak sedar kita bercakap dua kali ganda daripada kita mendengar. tu sebab sesetengah masalah tak dapat di selesaikan dengan mudah.hurmmm...

Lepas tu aku ajak diorang keluar pergi makan KFC kat Ampang Point.wuuhuu.. Perbualan mengenai cintan-cintun tadi tamat kat situ sahaja. Lepas tu kami sembang pasal family, kawan2, pelajaran dan masa depan.acehhh.. hahaha. Agak best jumpe kawan lama time cuti sem ni. weee~ :P

sekian terima kasih.



6 comments:

Nadhirah Zamrose said...

aku klu namanya coklat,smue aku makan je...hahaha!
btul,kite kene jd pendengar yg baik,klu byk ckp kdg2 menyakitkn lg hati kn?

otaku jaNn said...

sebut psl coklat, mmg ramai yg suke!
tp klu aku mkn selalu..boleh muak d buatnye.huhu

btol tu nadh.
kata2 sebenarnya lebih tajam dari sebilah pedang. so, sndri mau ingat la. :)

ayie said...

cokelat.....mmg sedap dimakan....
tp kalau yg t'sayang bg nak makan pn x sampai hati..kan..kan..

otaku jaNn said...

yup..coklat mmg sdp dmkn.
tidak di nafikn.huhu
btol3...
^^

AfiqAzmi said...

hahah mmg prangai aku..tamak.salu gak aku sorok coklat dr gf aku.makan seorg lebih enak.hahaha
gler ah..entri ni meaningful.best.

"kita dianugerahkan dengan satu lidah dan dua telinga, supaya kita boleh mendengar dua kali ganda daripada kita bercakap."

otaku jaNn said...

wahh..dgn gf pun nak brebut coklat.. gler tamak.hikhik..

trimas afiq.
*trsenyum lebar :)