Thursday, July 23, 2009

siapa sebenarnya pakcik tu?


hari jumaat lepas merupakan kali kedua dalam hidup aku balik ampang naik KTM.hehee selama 2 tahun lebih aku belajar kat KTT..aku agak malas nak gune pengangkutan awam ni. selalunya aku suruh abi amik..lalala.. aku naik KTM ari tu pun sebab ada zurrayka a.k.a roomate aku. :P aku ajak si zue balik rumah
bertolak dari hostel dalam pukul 4.30.. uncle saba yang hantar kitaorang dari taman mawar ke KTM. ini la satu-satunya pengangkutan awam bagi pelajar KTT yang tak de transport macam aku...hahah

mula-mula sampai ramai ni, slps 15 minit kemudian lg ramai oo..

sampai je kat KTM, penuh giler orang.. maybe ari tu ari jumaat..ramai orang nak balik kampung kott..
setengah jam kemudian smpai la tren yang dinanti-nantikan..ahakz.. tapi tren yg dinantikan tu penuh muatan macam sardin dalam tin. kitaorang tak jadi nak naik n terpaksa tunggu tren seterusnya. bila tren yg berikutnya dah sampai-sesak jugak!..kitaorang redah je sebab sampai bila nak tunggu tren kalau asyik pikir nak senang je. heee..

lepas 35 minit dalam tren, kitaorang turun kat bandar tasik selatan..kene naik lrt untuk sampai ampang.
dalam lrt lak, ade seorang pakcik ni tegur aku. dia berkemeja putih dan berseluar slack hitam. pada baju die ade lambang maskargo. tibe-tibe pakcik tu bersuara, "dah berapa lama berkecimpung dalam dunia fotografi?" aku terpana sekejap sebab soalan dia macam wartawan...aha pastu aku terus menjawab "baru je.." dan dia tanya lagi "pakai nikon jenis pe?" sambil dia memandang beg camera jenama nikon yang aku galas. "saya pakai beg nikon tapi dalam die camera sony a200". jawab ku sambil tersengih. :P pastu dia tanya bermacam-macam soalan. die juga ade ceritakan pasal anak lelaki dia yang berkerja sebagai photographer dan bagitahu serba sedikit pasal dslr. sepanjang perjalanan, die nasihati ku supaya rajin-rajin kan diri dengan snap gambar orang kahwin, funtion dll..baru leh maju. aku hanya mengangguk kepala tanda paham.acehh.. :P yang aku tak lupa, dia ade ckp "kalau nak jadi pro, amik masa dalam 20 tahun." aku kebingungan mendengar kenyataan tu. pastu aku tergerak hati bertanya kat pakcik tu, "pakcik pernah jadi photographer??" die hanya menjawab soalan ku dengan senyuman. ??? ting tong! STATION PANDAN INDAH..operator lrt pulak bersuara. :P

secara spontan aku terus mintak diri dan berkata "jumpa lagi"...
dia hanya menganggukkan kepala dan senyum. ape pakcik ni..asyik senyum jee...cakap la something. hati ku membebel.hahaha :P dalam diam aku berharap dapat jumpa pakcik maskargo tu lagi. banyak ilmu yang dia beri kat aku dan aku tak kan lupa. 10 minit kemudian ummi datang dengan pajero yang berenjin kan motobot..haha... *banyak kuat itu bunyi. ^^"

>sekian< :)


3 comments:

Nadhirah Zamrose said...

aku pun penah jumpe pakcik KTMkargo...keje ktm la...die pn nasihat2 aku smue...agaknya org2 kargo suke nasihat org kot...ha3

ayie said...

hoh...
siapakah pakCik itu...
jangan biarkan minda anda diselubungi misteri...
he..he...

otaku jaNn said...

(nadh)
haha..
mybe kot..aku pn bkn slalu naik tren.
huhu
^^

(ayie)
heee..
:P